Thursday, October 6, 2011

THANK U ALLAH !

Pheewww.. begitu lama dh tak update blog.. almklum la org ber'blog', kita pn nk ber'blog. so ni la jdinyaa.. hehehe. bkn rajin nk update pn.. sometimes dh de dh in front of my lappy ni.. but suddenly begitu mls utk jari2 runcingku ini utk menaip.. runcing ker?? tetttt.. haruslah.. hehe. well... utk suatu jangka masa ni, actually terlalu byk hal terjadi in my life.. tetiba teringt waktu mula2 aku keje.. wah, sape sgka with zero experience, aku leh ada kat satu tahap yg d impikan oleh sume org kat ofis aku tu.. OMG.. tapi cabarannya, hanya ALLAH yg tahu.. kalau aku tak kuat, mgkin tak de la smpai setahun aku kat ctu.. hati terlalu byk terluka dgn layanan, dgn sikap org2 kat sana.. sometimes dorg ni mcm tak fhm rezeki yg dh d beri oleh Allah.. sometimes jgk dorg mcm nk menidakkan sesuatu yg telah d tetapkan oleh Nya.. haih.. bila cerita sume ni mmg nk menitik air mata.. so sad. i'm hurt..  tak pe.. biarlah hati aku terluka mcm d siat2.. aku tahu sume ni ada hikmah.. smpai satu tahap.. aku dh tak tahan.. aku terpksa berundur.. i'm sorry mak, ayah.. tpi adik dh tak tahan.. aku sygkn tempat yg aku 'duduk' tu.. tapi kejadian tu btul2 menyedarkan aku, PANGKAT, DUIT bkn lah segala2nya.. saat2 aku menghadapi saat2 sukar mcm tu, Allah telah temukan aku dgn seseorang yg pda mulanya aku anggap mcm kwn biasa.. but lama2 bila dia terlalu caring kat aku, sentiasa bgi semangat.. n aku nmpk sume tu bkn kepura-puraan.. pada mulanya, aku enggan memberi dia peluang.. pengalaman lalu membuatkan aku sukar utk menerima kehadiran dia.. so aku ckp kat dia, tak perlu tunggu aku.. cari perempuan yg lebih baik, yg lebih sesuai dgn dia.. aku dh tak percayakan lelaki.. tpi dia tetap setia menanti.. utk satu jangka yg lama.. mgkin Allah nk aku mulakan hidup baru.. then aku sedar, aku kena berani hadapi asam garam kehidupan.. tanpa kelukaan, kita tak mgkin dpt sesuatu pengajaran dlm hidup.. so then.. yes, i accepted him. i'm fall in love with him !.. hehehe. jiwang tak aku? well.. but terlalu awal hubungan kitorg ni.. so aku decided want to be slow n steady jer.. tak nk nmpk terlalu gelojoh.. tpi kn, ada satu sikap aku yg aku tak leh nk kwal.. sometimes aku ni cepat sgt slh sgka n cemburu. hehehe. MR S selalu tegur aku utk kurangkn ckit sikap tu.. sorry dear, sometimes tak leh kawal la syg ! hehehe. but, i'll try for u oke.. =)
semua yg terjadi dlm hidup aku nih, byk sgt hikmah.. but ada satu hikmah lagi yg aku tak dpt tgk lagi.. iaitu hikmah nya aku terluka oleh org2 yg bertnggungjwb.. ermmmm.. rasanya smpai cni je la utk mlm ni. dh lama tak menaip konon2 jari runcing ku ini sudah penat.. hehehe; see u soon guys !

SUE a.k.a LELA

No comments:

Post a Comment